Powered By Blogger

tisdag 15 juli 2014

Det var en underbar morgon i morse. Vackert väder, lätt dimma som sakta försvann ur skogen och ängarna när solen började att värma och än en gång så hade jag känslan att jag gjort rätt. Jag har gjort rätt som flyttat bort från barndomsvyerna och börjat om pånytt. Igen har jag hört så mycket skräp som pågår inom den största arbetsgivaren. Varför reser sej ingen på barrikaderna och säger att det räcker nu ? Var finns nu röde Rudolf och alla andra aktiva som stått upp för sin hembygd och slagits för den. Varför tillåts det att det vackraste av ön körs ner ? Medborgaraktivitet och en aggressivare framtoning så att det förstås att man inte går med på allt som beslutas och görs.
Nåja det var ilskan som kokat sista tiden. Nu är den borta. Finns där skriven och då är den behandlad, fint eller hur ? Skrivandets helande verkan.

Annars är jag rysligt trött nu, men semestern ses i horisonten. Fyra kvällsturer och sex nätter och lite lediga dagar emellan och sedan. Då kommer jag annars till ön för en liten vecka ifall någon vill komma och ta ett plåtbröd och prata lite så hör av er.

Men för det så kommer det Jeppis Pride ! Har hbt-föräldraträff på fredagen, eventuellt så skall jag delta i en kroppsbön meditationsgrej också. Ser fram emot detta. Och en tur till Tuuri skall vi hinna med också. sedan är snart sommaren slut och vackra hösten är här.

Blir inget mer nu....kanske mer imorron redan, har dagen ledig när jag har nattskift.

Ha ett bra liv vänner ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar