Powered By Blogger

fredag 27 juni 2014

ett uttjatat ämne....

...men vi måste prata. Men det är svårt när ingen lyssnar eller ingen pratar samma språk.
Jag är irriterad idag, på allt , på alla och mest på mej själv som blir irriterad på små bagateller. Men för det första; flytta inte på samma gård som dina sk svärföräldrar som inte förstår det där med att prata och ännu mindre att lyssna. Alltså jag håller på att gå i taket med deras funderingar. Jag accepterar det att dom går in och ut i mitt hem hur som de tycker, de sköter ju om våra hundar. Men om jag säger att jag inte har flera mattor att tvätta så har jag inte och jag sköter dom själv. Och att potatisen frusit, okej, så... jag äter inte potatis i större mängde och jag kan köpa den påsen när jag vill ha potatis. Och de här plockande in och ut med alla trädgårdsfigurer, alltså ni sku se, hysteri, och samma inomhus, överfyllt överallt med en massa prydnadssaker. Oj jeezuz.
Nåja nu har jag fått läsa av mej om det så som ni förstår så är jag inte populär i grannas, för jag jobbar ju så mycket också , är det nödvändigt och ska det faktiskt vara sådär. Det har jag också fått förklara att fulltid är fulltid. och jag tycker om att jobba. Och att c 90 minuter per dag går till arbetesväg så har jag frivilligt valt, vill inte jobba  åldringsvård i Pörtom, inte än i alla fall.


Följande irritationsmoment; att 10 st jästhuvun får sitta och bestämma att min dotters kärlek inte är jämnställd normsamhällets kärlek. När kärleken slår till ser det inte på vad du har mellan benen utan vad ditt hjärta känner. Nåja det blir riksdagen i höst så hoppas att det sker ändring då.  Vi fortsätter kämpa. Kärlek är en mänsklig rättighet. Nu när jag kommer på snabbvisit till ön så skall jag hämta pride örhängen från Silverfish. Tack Lussi för det !Även de små sakerna gör något. Ser faktiskt fram emot Jeppis pride om en månad för att få träffa likasinnande och få prata om allt som tynger mitt modershjärta just nu. Mest ser jag faktiskt fram emot lunchen med Tom Och Marianne som står bakom den finlandssvenska gruppen "Föräldrar till HBT-barn". För ingen an ta ifrån mej min kärlek till mitt barn och min önskan att   hon skall finna lycka och kärlek i livet, hittills har hen ju inet haft det lätt, mobbning etc som framkommit. Hen bloggar öppet om detta och pissar många rakt i ögonen om de rätta skulle läsa.


Om cancern som kom på besök så kan jag väl berätta att operationen gick bra enligt kirurgen. S ser på fotboll dygnet runt och idag får han börja lyfta lite mera. Allt funkar så som det ska så här nära operationen. Köra traktor får han inte ännu så lite oroligt är det tidvist när han blir rastlös av att inte ha något att göra. I augusti vet vi mera men nu så verkar allt bra.  Han är ju inte heller van att prata så jag drar ord ur honom, svar på frågor och accepterar inte en axelryckning eller ett mmm... även vi måste prata.


Sommaren är här enligt kalendern och ute lyser solen, lätt vind men kanske inte så varmt. Sådär 12-13 grader. Det lär vara de starka tsunamina som varit som flyttat på jordklotets poler som gör att vi inte längre är på samma plats som förut. Och kanske hårsprayet som vi impregnerat oss i på 80 talet som gjort ozonet svagt och att El Nino går i cykler och att i år är ett aktivt år. Vi kan ju inte ta tillbaka vad vi gjort men vi kan ju försöka lämna en bättre värld till de efter oss eller hur ? Lite fundera på våra val och göranden.... en cent är början på en miljon så kanske vi borde tänka på samma sätt om vår miljö och värld.


Uttjatade ämnen jag skrev av mej om...svärföräldrar....kärlek.....cancer ....och miljö. Men det var dagens irritationsämnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar