Powered By Blogger

fredag 22 februari 2013

Framtiden...

Ja. Det blir ingen kirurgisk sjukskötare av mej ännu iallafall, som jag nog undermedvetet förstått. Jag som aldrig tidigare jobbat på VCS så hur skulle jag få så här fort en fast tjänst. Men det betyder ju det att jag då får välja och vraka som vikarie. För vet ni, det är arbetstagarens marknad inom vården. Trots att min erfarenhet i första hand är åldringsvård och grundvård så är jag nog värd något även i sjukhusvärlden. Och eftersom jag får välja så har jag valt det område som jag känner mest för; Neurologi. Mums. Har meddelat och meilat till avdelningsskötaren på E5 samt till administrativa rekryteringsskötaren och dom önskar mej välkommen. Men nu är mitt stora dilemma...ska jag helt och hållet säja upp mej eller begära tjänsteledigt ?? I direktiven så står det att tjänsteledighet beviljas om man gör något som gagnar ens arbete när man återvänder...MEN JAG TÄNKER INTE KOMMA TILLBAKA...så gör jag rätt då om jag helt enkelt säjer upp mej ? Det känns som det ända rätta men ändå så känns det tillka osäkert... Så va faen ska jag göra ? Tjänsteledigt måste jag senast söka den 1.4 tror jag och en månads uppsägning.
Jag vill ju börja om, starta pånytt så är det kanske bäst att klippa alla band och ge en annan en chans då ?  Jag har garanterat jobb till årets slut på VCS och när jag var där så var det hela tiden tal om alla förändringar och alla som läser dagstidningar så vet ju att det är brist på kompetent vårdpersonal...
Så funderar jag nu inte på det ena så är det det andra....

Är annars i Pörtom nu och ska ta hem barn och hund idag. Så skall nöta däcken på E8 igen...min trogna vän som för mej för tillfället symboliserar frihet och nystart.....

Ingen bild idag när jag inte är på min egen maskin och filosoferar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar