Powered By Blogger

söndag 3 mars 2013

Plan B..

Har ni gjort upp en plan för er ifall nåot går fel ? Om den ni lever slänger ut er för att hen  hittat en annan ? Ni mister jobbet ? Förlorar allt ni har ? Blir sjuka i något kroniskt som kommer att förändra er för resten av livet ?? Har ni gjort upp en plan B ? En försäkring om att om något händer så klarar ni er iallafall. Jag har alltid plan b i bakhuvudet nuförtiden. Om det inte går enligt planerna så skall jag inte stå där handfallen utan gå vidare med huvudet högt och klara mej på egen hand igen. Då tänker jag i första hand förståss på om det inte lyckas med sambo-skapet ller om jag inte börjar trivas på mitt nya jobb. Men pln B är inte att komm tillbaka hit med svansen mellan benen så mycket kan jag säja. Jag hopps förståss att inte behöva ta till plan b men jag tar aldrig något för givet. Inte mera.  Och jag hoppas verkligen att ni andra har det också. För vi vet aldrig när vinden vänder och vi står där handfallna och inte vet vad vi ska ta oss till. Då är det bäst att ha plan b klar. Jaja tänker säkert många. Nu målar hon fan på väggen. Men nej. Jag försöker faktiskt bara se realistiskt på mitt liv. Och vad som hänt och vad det gjort mej. Nuförtiden finns det många hjälplösa människor som inte ´har en aning om vd dom ska ta sej till när något förändras. Gnäller och skäller på förändringar men kan inte göra ens ett ordentligt förslag till förändring. Nog är det väl så att människan sällan ser felen hos sej själv men ser dem ofta i andra...och de felen som andra bär är oftast dom som även den som retar sej på har...
Så jag har plan-b som jag hoppas jag ej behöver använda. Och jag ser fram emot att kasta loss och ge mej ut på nya vatten.
                                                 (bilden från nätet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar