Powered By Blogger

fredag 21 juni 2013

Glad Johanne

och ingen bra bild har jag heller och orkar inte söka heller efter nån nu.
Men önskar er alla en glad Johanne, läs gärna Ann-Mari Audas-Willmans kolumn på VBL om midsommar och Johanne, den är ganska bra. Hon är min gamla lärare i samhällsämnen från sjukis och nu präst. Jag gillar hennes syn på  saker och ting. Gillade henne som föreläsare också.
Min johanne firas på sjukhuset i arbetets tecken, igår tömde vi nästan avdelningen men där förändras läget så fort så vad dagen och kvällen för med sej vet jag ju aldrig. Midsommarnatten så firas hemma och sovmorgon imorgon för det är kvällstur imorron igen sen två morgonturer och sen har jag mina 7 arbetsturer på raken  över. På tisdagen skall bilen på service och sen jobb igen..så jag vet att jag lever nu i alla fall efter mjukstarten.  Skall ta hundarna på en promenad och sen koka lite nypotatis före jobb.
Hoppas ni alla får en fin midsommar, utan dumheter och olyckor. Jag har tippat på 15 dödsfall/olyckor/drunkningar i helgen. Vad tror ni ??
                                                Magi i midsommarnatten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar