Powered By Blogger

tisdag 11 juni 2013

Varför Pörtom ?

Ja det är en fråga jag fått svara på ett antal gånger. Och svaret är . varför inte Pörtom och kärleken. ännu lider jag inte desto mera av körvägen, ganska skönt att koppla bort på vägen hem från Vasa och koppla in på vägen till Vasa och jobbet. De jag saknar på vägen är ett större supermarket där jag skulle kunna handla. Nu måste jag in till centrum eller så norr om stan. Längs motorvägen ut fån stan är där bara en ABC market. Det var meningen att en  Prisma skulle komma men det föll väl i stöpet när IKEA inte verkar få igång sitt projekt här, eller om det far till Seinäjoki istället. Idag körde jag via Malax hem och då handla jag i s-marketen där, det finns ju alternativ. Vägen till Malax är skojig, den är rak men där finns det lite mera backar än på riksåttan. Dessutom vile jag kolla in http://www.malakta.fi/ och http://malinsmathantverk.blogspot.fi/ var dessa två ställen var. Skall påverka junior och ev. sambo att vi skulle åka och kolla in dessa två något tag. Börjar få min upptäckarlust nu. Annars måste jag faktiskt påstå att jag är ganska så nöjd med min tillvaro. Visst är jag trött idag, hade kvällstur igår och jag vet ju att jag spände mej men hoppeligen gick allt bra. Ingen sa något i morse ännu när jag tog nattrapporten. Idag gick jag med avdelningsfarmaceuten och så var jag på en introduktions skolning för nyanställda. Nu skall jag vara två dagar ledig igen så nu skall äntligen det bli någon ordning på Heas hörna. Måste åka in till Närpes imorgon efter mera hållare till hyllan , lite väl tyngd på  nu som jag kanske tidigare berättat. Dessutom fyller min sambo (fniss) år på torsdag och jag har lovat tårta då och biff. Själv äter jag inte kött men skall ändå fixa hans önskan, snäll som jag är. Vet ni annars vem som är min konkurrent om hans uppmärksamhet ? Jo denna skönhet:
Nettan.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar