Powered By Blogger

fredag 30 augusti 2013

Fredag och vad sen då ?

 
Nu har vi fredag igen och det betyder jobbpass som börjar. Det är Forneldarnas natt i södra Finland, villa avslutning här i trakterna och venetsiansk lite norrut om jag förstått rätt men för mej så får det gå som en vanlig helg. Kanske vi åker och kollar lite på eldarna vid kusten morgon. Junior tänker vara i stan men vi ska träffas efter jobbet och gå och handla lite. Så här är det nu, men klagar inte mera. jag vet att hon har det bra.
Igår var det tyky från jobbet med minigolf, lunch på strampen och kultur på Kuntsi. Helt roligt. Trevligt för mej att som så ny vikarie få följa med.  Efter att ha varit på tyky blev det en sväng till plantagen efter lite växter till min lilla fyrkant, som skulle bli ett sagoland men liknar mest en japanskinspirerad trädgård nu. Helt nätt i si enkelhet. Det som jag ännu söker men som jag säkert först hittar i vår är jättedaggkåpa som skall planteras i kanten på blomlandet nedanför vardagsrumsfönstret. Så sådant har jag sysslat med och så har jag kokat sylt på björnbär och äppelmos. Kan ni tänka er jag som inte alls är någon husmor men nu har jag mittiallt blivit som en Muminmamma och jag som mycket hellre är en drömmande Snorkfröken eller en påhittig och envis lilla My men kanske bra att jag kan vara lite av alla.
Snart är det september och då skall väl hösten komma. Nog för att det gröna börjar skifta i alla andra färger redan. Och kvällarna  är mörka.
Och vet ni va ? Jag mår bra och det känns faktiskt att jag valt rätt nu och gör det jag vill. De som känner mej bättre vet om allt jag gått igenom och vet hur skönt det känns att äntligen ha fått finna lite ro och lugn. Att känna ett inre lugn och trygghet så det är ett av det bästa som hänt. Att orka med mej själv och inte hela tiden tvivla på att jag inte duger och inte kan något. Nu har jag hittat mej själv, och accepterar mej för den som jag är.
Ha det så gott alla !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar