Powered By Blogger

måndag 19 augusti 2013

...nu blir kvällarna kyliga och mörka...

Ja hösten är kommen hör stormarna gny. Nå kanske inte riktigt men i alla fall så får jag konstatera att sommaren nog nästan är slut. Skogen andas redan höst, ni vet hur en skog kan dofta på hösten. Sommarskog doftar egentligen inte men på hösten så kommer en sån där höstig doft och färgerna men dom har inte riktigt ännu börjat.
Hösten ja. Skolan har börjat och allt verkar gå bra för junior. Hon var och hälsa på under helgen och tog ännu mera saker till sitt hem i stan. Hon räknar det som hemma nu för det är där hon är mesta tiden nu. Vi diskuterade detta om var hemma är och konstaterade att det är komplicerat. Både hon och jag har lite komplexa inställningar till vad hemma är. Kanske vi är lite rotlösa men vi har det bra som det är för tillfället i alla fall. Nästa helg skall jag åka till barndomshemorten och hälsa på mamma och pappa och hämta lite saker som vi lämnat efter oss.
Angående jobbet så blir det mera skolningar, blir en intensiv höst med utmaningar men det är bara kul. Tydligen har jag gett något gott intryck eftersom det verkar som jag får stanna även efter nyår då förändringarna sker. Var en dag på inskolning i stroken och skall igen på fredag. Arbetsgivaren verkar inte börja samarbetsförhandla på sjukhuset i alla fall utan personalen behövs, känns tryggt.
Ella babyn vår så har fyllt 5 år. Vem skulle tro det så valpig och fjollig som hon är, och nu har hon dagis också . Här får hon springa lös och ha det bra. Kompisar har hon också att bossa med. Killarna Birk och Santtu som hon visat för var skåpet står. Nu ligger hon i soffan och bara tar det lugnt för tillfället.
Så livet är lugnt för tillfället. Junior har det bra och jag har krisat färdigt och accepterat läget. Jobbet flyter och trädgården skall bearbetas. Mitt och S förhållande är också bra, vi söker en gemensam vardag. Så nu är det bra igen tills nästa kris kommer men jag hoppas det räcker tills den kommer för det är så jobbigt. Men jag har ju lärt mej att ta dom när dom dyker upp och bearbeta enligt bästa förmåga. Jag vet ju var jag har mina kanaler. Och nu när jag igen läst mera dikter och andra kloka ord som tröst och styrka skall jag dela med mej en till, av bästa Märta Tikkanen som är en beundransvärd stark kvinna.
                                                    Du måste vara stark
                                                    händer det
                                                    att människor säjer
                                                    till mej

                                                    Och jag tänker
                                                    på allt som har hänt
                                                    - kanske
                                                   jag är stark

                                                  Ja, det är väl så
                                                  Jag är väl stark jag

                                                  Starka människor böjs inte
                                                  De bryts

                                                  och brister

                                                 (Märta Tikkanen; Århundradets kärlekssaga1978)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar