Powered By Blogger

torsdag 14 mars 2013

Loosing it.

Ja så har det känts dom här dagarna, för jävligt, som jag förlorar allt. Min trygga plattform allt. Varför ?? Ja om jag det sku veta. Det är en känsla som kommer krypande. Men det är ju bara jag som överreagerar på situationen. Jag har det ju bra, är på väg att göra det ännu bättre men visst känns det osäkert, jodå. Börja om med allt. Lämna allt det bekanta trygga och bara börja om. Det är ju det jag längtar efter så varför så skrämmer det vettet ur mej nu ?? Nåja jag vet ju att det är min hispiga del som gör det och att det går över så att jag snart är tillbaka på banan igen och allt blir bra. Så nu gäller det bara att ha det som pekpinne som visar vägen. Men jag v et att det kommer många av dessa tvivlande dagar ännu. Det brukar göra så men jag klarar det.

Ja jag har nu varit ledig i två dagar. rensatt upp husehållet och funderar på vad som jag kan börja packa som redan kan föras till Pörtom. Dessutom tycker jag nog att våren skulle kunna börja dyka upp nu. Morgnarna och nätterna liite för kalla i mitt tycke. Vi har ju mars.

Idag så såg jag även på Obs Debatt på yle femman och blev upprörd arg och förbannad. Tänk att det finns så trångsynta människor i vårt land som inte kan se att kärleken är till för alla. Kaj Korkea-aho skrev en fin spalt om detta i dagens Hbl också. Hoppas att n alla är mogn för att underteckna Tahdon2013 för att alla skall få ha samma rätt till äktenskapet. Okej själv tror jag inte på äktenskapet, inte iallafall på den kristna versionen. Men om hen är kristen och hbt och vill gifta sej i kyrkan och få det bröllop som många drömt om sen barn så varför inte ? skall inte kyrkan finnas till för alla och ta emot alla med öppna armar ? Nåja jag har ganska starka egna tankar om detta som jag inte i detta nu iallafall tänker plädera här men iallafall så anser jag att alla som vill ska få ingå äktenskap. Och såna som Peter Östman så skulle kunna hållas i sitt bibelbälte med sina gammalmodiga uttorkade funderingar.  (bilden hittad på nätet OBS!)
Ja det om min dag. Imorgon så bär det iväg till Åbo på skolning om brännskador. Gick nog säkert fel där för en dyr kurs som jag får delta i och så ska jag ju lämna allt med min nya kunskap, muahaa. Nåja hoppas den är bra iallafall. Så det om morgondagen, sen blir det vanligt jobb resten av helgen och nästa weekend så bär det iväg igen till S. och Pörtom ! Och det gillar jag ju bäst. Få se vad som det blir då, kanske att fara och inhandla tapeter till dotters rum och ev. till sovrummet ifall om den som ska komma och fixa mera fyllning i väggarna har varit och gjort det. Isoleringen i väggarna har sjunkit, det lär hända så efter en tid...

Älska varandra oberoende av kön och vr snälla mot varandra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar