Powered By Blogger

onsdag 6 mars 2013

Nu kör vi..

...och inte Melodifestival som jag anser iår är ett botten napp. Sverige vill iallafall inte vinna i år igen. Verkar som det mest varit en massa tonåringar som röstat fram finalisterna. Måste säja att enda som jag anser ok är Louise Hoffsten och sen gubbarna med Körberg i spetsen. Så endera är jag gammal eller så håller jag på att förvandlas till en grubblande finne med svenska som modersmål.
Men om att nu kör vi. Ja igår lämnade jag in min anhållan om att bli befriad från min befattning som sjukskötare vid kommunen....det hörs ju som jag söker om befrielse från en livstidsdom, och kanske det är så. För nu känns det lätt, som om jag ser ljuset. Ser en frihet och valmöjlgheter med mitt liv. Visst jag ger upp en säker arbetsplats och inkomst, men det får jag även som vikarie. Semester kommer jag inte att se susen av på en tid men vadå...Det kommer igen och det går alltid att minska ner på arbetstiden då. men kanske jag trivs så bra att det att ha långledighet inte spelar så stor roll. Istället får jag fånga stunden och ta vara på de lediga dagar jag har. Dessutom skall jag leva tillsammans med en företagare som inte heller har möjlighet att ta ut några långa ledigheter, det är ju företagarnas liv det. Som min tweet igår: Sa upp mej från mitt jobb idag. Galen - nä, Älskar livet -ja ! För det är det jag gör.
Före jag for i jobb och lämnade in detta dokument så besökte jag min terapeut för sista gången. Nu skall jag vara stor och klara mej på egna ben, men tror nog jag kommer att söka någon i Vasa också att cara mitt bollplank. Vi diskuterade igenom allt som varit och var jag står i dag och vad jag planerar för min framtid. Hon ansåg att jag är redo, att jag klarar av det och att jag ska göra det. Att jag behöver komma bort från alla mina demoner och band hit och börja om igen för att fullständigt bli hel igen. Eller så hel som en trasig och påtrampad själ kan bli. Så framtiden är min och far det till skogs sen så far det, då finns plan b.
Stefan känns som den rätta och min dotter är det bästa jag åstadkommit och hon har växt och mognat och kommer att gå långt ännu här i livet. Och jag kommer att finnas till för henne närhelst som hon behöver mej. Men vi börjar alla igen. Från rent bord med nya kort. Så nu kör vi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar