Powered By Blogger

måndag 4 mars 2013

Om att hjälpa sin nästa...

Det snöar igen...förbannade snö säger jag bara. Det är mars nu och det kan bli vår. Nåja det om det men om det som kommer med att snön vräker ner. Jo snöskottning. Denna lott ligger på mej när mina föräldrar har sin mycket behövliga och ärligt förtjänade ledighet på Teneriffa. Då brukar det höra till att iallafall komma en gång så mycket snö att jag ska och sköta gården deras. Annars tar deras granne hand om den dagliga tillsynen av huset. Igår var det den dagen att det skulle skottas. Hade drivit vallar på en halvmeter på sin ställen och vägskälet var igenplogat. Som tur var så kom grannfrun med och hjälpte till så vi fick det bra skottat och en vänlig själ som skötte om det äldre parets gård så fixade vägskälet snyggt och prydligt. Men nog tänkte jag när jag såg dessa män i sina traktorer susa förbi för att väl nog fara någonstans och göra snöröjning eller om dom bara var ut och söndagsåkte vad vet jag. Men nog skulle väl någon av dem kunna stanna och fråga om vi behövde hjälp ??  Men icke, här sköter man sitt och vill du ha hjälp av någon annan så får du nog betala för det. Men som tur är så finns det ju undantag. Nu när det snöar igen så vet jag att jag på onsdag för hinner inte flre det får igen skotta och fixa gården, speciellt till postlådorna för det är på min fars ansvar eftersom postlådorna är på deras sida av vägen, och så kommer roskbilen på torsdag. Jag hoppas att den man som min mor talat med att sköta om vägskälet gör det nu för igår körde han nog så stolt förbi...
Så om jag nu inte ska göra något annat så nog ska jag se till tt hjälpa min nästa med snöskttning iallafall och speciellt om det är en ensam kvinna för vet ni: DET FINNS EN SPECIELL PLATS I HELVETET FÖR KVINNOR SOM NTE HJÄLPER VARANDRA ! Karlarna får jämt klar sej själva sen :) (om dom inte begär snällt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar