Powered By Blogger

torsdag 20 december 2012

Imorgon kan det vara slut...

 
Ja imorgon 21.12 2012 kan det vara slut..igen. Maya-folkets kalender förutspår att världen skall gå under.. men något gått fel. Något stort big bang blir det  iallafall inte för redan nu så är det ju 21.12.12 på sina ställen och inga rapporter i nyheterna. Så...var går den under och när.. Det är lite som skyltarna kring vägarna med texten: jesus tulee oletko valmis ? Ingen tid eller plats. Senaste med den skylten nu är att det har lagts till så att texten lyder: jesus tulee pian, oletko valmis ? Kommer han så kommer han. Nog ryms det en man till på jorden säkert men om den nu ska gå under så.
Om det är så att världen går under, så vad är det viktigaste att göra isåfall ? Tänker du ta något med dej, vem ringer du till och säjer adjö... Det är lite samma som när någon frågar vad som är det första du räddar om ditt hem brinner. Jag vet aldrig vad jag ska svara för det är min dotter och djuren som skulle vara det viktigaste. Materiella ting så är döda ting... 
 
 
Är det sådär som det är eller som han som någon sinnesförvillad individ tror att sker när jorden försvinner ? Det blir ett jäkla oljud och vibration då.. Ganska bra jordskalv säkert.
Jag skulle ju komma lätt undan då...med min julångest. Vill gärna ha ledigt och försvinna till S. och mysa men julklumpen håller i sej. Jag har fått julklappar packade. Jag har planerat julmat, och packning. Julgransfoten är i bilen färdigt. Men den där julstämningen och friden jag kände inom mej i början av december så har jag inte sett röken av igen..eller känt. Men jag hoppas ännu. Kanske. Det känns ljusare än på länge nu iallafall.
Men jag vill inte att världen går under, jag har så mycket kvar som jag ännu vill göra och uppleva.. så hoppas mayorna har fel och att det bara var stenen som tog slut...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar