Powered By Blogger

måndag 3 december 2012

Optimal partner !?

Hur väljer vi vår partner här i livet ? Som barn så är det säkert ofta utseendet som räknas och "gäng-tillhörighet".  Och alla har vi säkert en drömbild på vår optimala partner. Allt från utseende, social status, inkomst, härkomst... men lyssnar hjärtat på det då ? Jag har haft fyra längre förhållanden i mitt liv hittills. Och nu fjärde gången gillt så känns det som om jag är hemma. Och som jag även hört är att många kvinnor söker en livspartner som påminner om ens egen pappa eller den manliga förebilden som varit mest närvarande i ens liv. Nå det här har säkert psykologin mycket att säja om....MEN min S. är mycket lik min pappa, på många sätt. Skrämmande men sant. Så kanske det stämmer . Jag och S. träffades via nätet, så jag visste inte ens hur han såg ut före jag träffade honom första gången. Han är absolut inte den som jag skulle ha fallit för på krogen om jag sett honom där men nu lärde jag känna människan, såg vad som fanns innanför före jag såg skalet. Ett skal förblindar så mycket och iband blir man besviken när man träffar på det som finns innanför. Ytan är kanske inte alltid lika vacker som själen... och i dagens värld så är utsidan den som oftast räknas. Allt från utseendet, inredning.... men om man är lycklig där man är och med den man är och med vem man är så då spelar utsidan ingen roll. Om vi alla skulle arbeta för det så skulle säkert många må mycket bättre. Våra barn och ungdomarna skulle hopeligen bli nöjda med sej själva och sina utseenden... och vi vuxna skulle sluta ha fördomar och döma andra utfrån vad som ses på utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar