Powered By Blogger

fredag 21 december 2012

Nu slutspurtar jag !

Nu slutspurtar jag. Jag ska vinna ångesten och göra det här bra. Jag känner att jag är på vinst nu. Det känns lättare i sinnet. Hjärtat har igen en känsla av glädje i sej och magens klump är borta. Jag kämpade emot och jag vann.  Julen kommer och med den den frid i sinnet som jag saknat. Nu känner jag att den kommer att finnas där till 100 % snart. Ännu imorgon så blir en jobbig dag, vi ska köra till Pörtom och före det få bilen packad och via torg och butik. Katterna flyttade till mina föräldrar idag för en vecka. Dom får det bra där och jag tor att dom piggar upp mamma och pappa som nu iår första gången väl firar julen ensamma utan barn eller barnbarn. Nu känner jag att jag finns igen och som någon av figurerna sa från Astrid Lindgrens böcker: Jag känner livet i mej.  Jag hoppas från mitt innersta att det håller i sej.


Nu blir det säkert en liten bloggpaus pga min jul-ledighet ! Men ha det så bra alla och njut av varandra och ta hand om varandra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar