Powered By Blogger

söndag 23 december 2012

Stjärnorna

Vet ni vad som gett mej min julfrid igen ? Jo stjärnorna. Har inte sett en ordentlig vacker stjärnhimmel på så länge men nu är den här. Stora fina klara stjärnor och den största lyser över vårt hus. Var just ut med Ella och då stod jag bara och njöt av att se stjärnhimmeln och kände hur jag fylldes med frid. Jag klarade av julmatshandlingen med nöd och näppe. Tack vare dotter och S. och en bra gjord lista. Skulle jag varit ensam utan lista så skulle jag säkert gripits av full panik och rusat ut. Så nu får julen komma. Granen klädd, den sökte vi hem imorse. Rosoll,pastasallad, räkröra fixat och lite annat. Julpyntat. Så nu känns det ganska bra. imorgon och tända ljus på minnesstenen på kyrkogården här i pörtom. Tända för alla som inte längre finns med oss.  Jag hoppas att alla nu så småningom börjar finna ro för att kunna njuta av denna helg och ta vara på de stunder ni har tillsammans. förstör ej julen med sprit, bråk och stress...låt barnet i er få den julen som ni önskar.

                         "Ser du stjärnan i det blå, allt du önskar kan du få....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar