Powered By Blogger

onsdag 5 december 2012

Stress.

Jag hatar stress och att bli stressad. För då blir det ingenting utan jag börjar bara må sämre och får inget gjort. Så därför skriver jag av mej min stress som jag känner att pressar på min puls nu. Men jag fick det gjort  som jag skulle ha gjort före jobb (nästan) och nu har jag ätit och dricker en kopp te i lugn och ro. Men sanningen är den att jag och stress inte går ihop. Jag behöver ett relativt schemalagd vardag med återkommande rutiner och saker att göra. Det räcker med det att vi imorgon reser till S. och jag jobba upp full stressnivå för att hinna få fixat och packat här hemma så att vi är klara att starta direkt imorgon när jag slutar jobbet. Det gör ju inte saken bättre att jag inte gillar att köra på vintern och inte i mörker. Men det är fixat. Listan skriven vad som skall packas imorgon ännu. Det är väl i dessa situationer som min bip. kommer fram. Men bra tt jag klarar det såhär. Vet ju fällorna vid det här laget men ändå så retar jag upp mej på mej själv för att jag går idom här fällorna gång på gång.. Märker nu när jag läser igenom vad jag skrivit att jag verkligen är stressad... nåja det går väl över det också.

 
Kl.13.15 så jag hinner ju hur bra som hellst. Onödigt att ha stressat upp mej och fått mej att må dåligt. Och tid finns imorgon bitti också. Men .... that´s me folks :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar