Powered By Blogger

söndag 26 maj 2013

I am alive

Jodå jag lever ännu fast jag inte skrivit. Det konstiga är att när jag är här i Pörtom, hemma, så behöver jag inte datan lika mycket som annars. Men inte har jag haft någon överlopps tid heller för den delen. Vi kom på måndag kvällen (21.5) med en nyopererad hund och en fullpackad bil. Men som tur är så är Ella en mycket bra patient och mår bara bra efter att hon vakna till från anestesifyllon. Investerat i två dräkter åt henne som hon så gärna har på så behöver hon inte ha den där tratten. Så hon är i skick nu att flytta till ett hushåll med män.
Sen jobbade jag ju också tre dagar då, och alltså, jag trivs, en helt ny värld men jag mår hittills bra där och hoppas att det fortsätter så. Där är ju förändringar pågång som den gamla personalen reagerar ganska så starkt på men för mej är ju allt nytt så jag tar inte det åt mej. Så hund och jobb är under kontroll.
Hushållet sen då....ja...jag har fått upp tapeter där jag tänkt och S. har fixt hylla för mina böcker så bara han får den upp på väggen ännu så blir det bra. Det som jag kommer att missa nerverna på ett antal gånger är att jag som inte gillar att städa kommer att få ta i med hårdhandskarna och gnugga och skura på mina bara knän...ungkarl med 2 hundar som inte varit så intresserad av att städa, hans mamma skött en del men när jag börjar granska närmare nu så voi voi...jag vet vad jag gör. Men tar ett rum i gången så blir det säkert bra det också. Vill för den delen städa ut exet också och sätta kanske min prägel på hushållet :)
Dessutom har jag anlagt mitt trädgårdsland om det blir någon skörd återstår att se. På terassen utanför köksfönstret skall jag ännu göra kryddgård i krukor, kanske någon tomatplanta pch ampeljordgubbe få se vad jag hittar på. Blomlanden runt huset skall så småningom även de städas upp men det har jag tid till...resten av mitt liv. Märks det att jag tror på vårt förhållande trots att jag tvivlar varje dag till och från .. men så sätter jag nej ner och tar mej en funderare och kommer fram till att det är ju jag som måste lära mej kommunicera och berätta vad jag vill, tycker och tänker. Också i ett förhållande till en man. S. är ingen tankeläsare. Så där finns min utmaning. Att komunicera i ett förhållande på ett bra sätt, inte döma eller skälla och bara söka det negativa utan kommunicera på ett bra sätt... får säkert läsa en bok på det. Finns ju all världens litteratur om kommunikation.
Ska sätta upp bilder bara jag kommer på egen maskin och kör in bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar