Powered By Blogger

måndag 20 maj 2013

Stresshantering.

Jag borde absolut säkert lära mej ett bättre sätt att hantera stress. För nu sitter jag här och hanterar min stress med ont i magen och hjärtklappningar för jag vet att jag inte borde göra det här utan allt annat. Packa ännu och föra ut  bilen, stryka och städa undan när vi nu åker igen till Pörtom och stannar till söndag. Men nä sidu.... jag går i lås. Så tror jag att jag funkat länge, när det är något som jag vet att jag borde ta itu med så gör jag något roligare.... kanske något kvinnligt.... Dessutom ska jag med min lilla baby; Ella till veterinär idag för hon ska bli av med sin kvinnlighet, vår lilla fjolla. Det är säkert det bästa alternativet för henne om jag har förstått rätt tack vare det att hon inte ska ha valpar och allt det där men ändå, jag gillar inte operationer och anestesi, för tänk om något händer min beibi  ?? Medan hon opereras så ska jag uträtta en massa ärenden som t.ex att äntligen fixa ett körkort med mitt rätta namn igen. Efter skilsmässan tog jag tillbaka mitt flicknamn; hade dubbelt under äktenskapet, men inte har det blivit av. Men nu meddelade mina föräldrar att dom betalar det bara jag fixar det på rätt namn. Men när jag inte har behövt det, det är ju orsaken till att jag inte fixat det. Inte vill polisen se det eller butikskassorna mera. Men nu blir jag säkert stannad idag för att visa körkortet när jag skrev att jag inte får visa det. Har ni annars tänkt på att passfoton är de mest fula foton på en ? Alltid ser jag i alla fall ut som någon värre rånare och bandit. Så vem vill ens visa det. Så det om vad jag skall göra idag..... sen när jag skrivit av mej lite, varit efter Ellas operationsskyddsdräkt till posten, kollat luften i däcken på bilen och allt annat. Bilen jo den är fullpackad igen nästan men blir före vi beger oss av. Har större bilen nu så det ryms mera än sist.
Om det gick någon förbi så förlorade Finland stort i allt som skulle vinnas i helgen, förvånande ? Nä... men vi gjorde det bästa vi kunde och sen förstod inte de andra det. Eurovisionen skulle jag kunna skriva hur mycket som men det så gör jag inte för jag blir ännu mera stressad och på dåligt humör då.
Vädret bör väl även behandlas så här i början på veckan. Det har varit varmt, mycket varmt. Igår kväll så blev det dimma en jäklig tjocka, som tycks fortsätta ännu.... hoppas för hundens skull att det är lite svalare nu framöver några dagar. Och för mej med för den delen. Skall jobba igen på VCS tisdag, onsdag och torsdag och skall igen även fortsätta tapetsera. Den här gången vårt sovrum så nu skall det bli midsommarbjörkar  sängkammaren.
Så om ni inte hör av mej på en vecka så lever jag nog, hoppas jag, för jag vet inte om min data ryms med.... Men sköt om er vänner och krama varandra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar