Powered By Blogger

onsdag 29 maj 2013

Vad gör dina minnen ?

Efter en dag av att ha packat och plockat, nästan fått dammlunga och skickat iväg saker så avslutade jag kvällen med en promenad runt Dalsbruk med Ella. S.är här men han har blivit flunsig så han valde att bli hemma och vila så att vi orkar med slutrycket imorron när allt skall ut...  När jag då gick där och funderade som jag ju gör så kom havsdoften emot mej och då kom det över mej...jag kommer att sakna doften av havet och salt vatten. Sjögräs och lukten av båtarna...  jag har alltid bott nära havet, förutom under mitt äktenskap och nu lämnar jag havet igen. Men havet finns kvar, och dofterna som välkomnar mej när jag kommer på besök. Dessutom kan jag gå ner till stranden vid jobbet i Vasa och dofta och känna havet. Men den dagliga kumpanen som visar sin vilja och styrka så finns inte direkt vid min sida längre.  Så nu måste jag fota havet några dagar och dofta och känna så  jag klarar mej till nästa gång.
Några bilder från förra sommaren....



 Och den nära vägen till Mumindalen... vår årliga utflykt... Stig in i sagans värld....

 Tårtorna och stämningen på Farmors Cafe´på Högsåra kommer jag också att sakna men en gång ska jag nog ut i sommar.

Och strandfynden... och konsten du hittar om du tittar noggrant och ser dej för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar