Powered By Blogger

måndag 27 maj 2013

Packa pappas kappsäck...

Om det nu skulle vara så enkelt med bara en kappsäck att packa. Nä när det finns tusen och en saker som skall plockas och funderas på om jag vill ha med eller får det lämnas till någons loppis eller ska jag slänga. Finns ju så många saker som jag är känslomässigt fäst vid men behöver jag allt med... det är den stora frågan. Nåja i alla fall så har jag tömt fyra hyllor och skänkt dem till en som behöver, dom skulle jag nästan annars ha fört till avsstjälpningen så. Nu är det sen bara några småbord och en soffa, ett tv-bord och en cd-hylla till som jag med säkerhet inte skall ha med. Det är det stora men jag som älskar prylar och annat smått så nog finns det att packa alltid. Imorgon blir det full fräs igen. Skall till frissan och banken och på kvällen ut med mina arbetskompisar på plåtbröd. Och vem kommer att kämpa med tårarna, jo jag... kommer ju att sakna dem.
Lovade visst lite bilder men mina tapetserade väggar får ni inte i detta nu för dom är på en annan kamera och sladden är i Pörtom....
Men vyer från Pörtom ... obs inga bra foton för satt och fota tillika jag körde..fy skäms på mej :D
                                          Mitt hem....
                                         Centrum. Pörtom UF, stället med glöd rakt fram.
                                         Bilverkstan som fixar allt.
Riksåttan söderut som för tillfället har trafikljus när dom fixar bron som tog stryk i översvämningarna.
 
Och eftersom mitt fotoprogram krånglar så blir dt inte mera nu men lovar att i framtiden ska se till att  ni med bilder ska få följa min vardag också och inte bara mina funderingar.
Funderar om jag borde byta namn på bloggen sen också till Invandrare eller inflyttare... Kan jag vara invandrare i eget land eller vad är jag sen då ?? Nå säkert hittar jag på något. Allt känns bra i alla fall så det blir nog så bra det här !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar