Powered By Blogger

måndag 19 november 2012

Måndags funderingar.

Satt igår och såg på film och fundera allmänt på allt möjligt. Dagen var så grå och mörk. Jag vakna först vid halv elva och fatta inte att klockan var så mycket för det var så mörkt och dystert. Flickan min   är sjuk. Har en ordentlig flunsa så det blev en mycket lugn dag. Som sagt såg på en kärleksfilm och tårarna rann. Kärlek är en mycket komplicerad grej. Den skrämmer skiten ur en men ändå så kan jag inte vara utan...då tänker jag nu på den kärlek jag känner för s.
Jag är en intensiv människa som går in i allt på 100% men är dålig på att slutföra saker. Om jag skulle vara i en projektgrupp så skulle jag vara en ypperlig ide´kläckare.
Men nu. I detta förhållande. Första gången som det har tagit så lång tid förren det blivit något mera. Jag har alltså dejtat nu i 4 år. Med 370 km emellan oss. Så skulle jag nu börja räkna ihop hela dagar vi varit tillsammans så blir det inte många. Men det känns rätt, att vi känner varandra  men ändå så skrämmer denna sommar förändring lite. Att flytta tillsammans och se varandra alla dagar. Det blir nog en anpassning för oss båda. Han har ju också nu levt ungkarlsliv så länge. Ja, önskar och hoppas av hela mitt hjärta att det går bra. Iallafall så är ett säkert och det är det att håller det inte så då får karlarna vara för mej ! men jag vill bli gammal och grå med S. på de Österbottniska slättarena med utsikt på R8. (och bilden blev på fel ställe men orkar inte flytta på den )
Det här var då söndagens funderingar. Kärleken den kärleken.



I dag så var det vackert väder. Slutade jobbet tidigare så blev att pyssla lite hemma. Det betyder att torka damm. Det är absolut inte min grej. Skulle absolut inte trivas som hemmafru med enda uppgift att hålla hushållet i skick. är nog född utan den ordningsgenen. Sätt mej i ett stall och städa så går det bra. Då är jag närmast kinkig. Likaså på jobb där ska det vara ordning, men hemma... suck och stön att städa och hålla undan. Är jättedålig på att plocka undan och hålla snyggt, men försöker mitt bästa.  Som tur är flickan min sån som vill ha ordning så måste ju hålla undan för hennes skull. Men kanske det kommer det ännu också.. att hålla ordning och reda. Att gilla att torka damm, men jag gillar att stryka... så alla har vi väl våra starka sidor i hushållssysslor. Några bilder av alla mina dammsamlare, eller några... och dom bilderna kom också fel.....
Nä nu skall jag chatta lite med vännen där på slätterna. Blev en mild variant av vardagen...

3 kommentarer:

  1. Såg att du stod som nyregistrerad på listan och jag tittar in hos dig. Underbart citat av allas vår älskade Nalle Phu. Läser mer vi i den blogg senare //M

    SvaraRadera
  2. Min kommentar försvann....tycker det är lite jobbigt och kanske beror det på ordverifieringen?
    Såg att du stod som nyregistrerad på listan och blev lite nyfiken. Underbart citat av allas vår vän Nalle Phu. Trevlig kväll önskar jag från Göteborg Sverige //M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu helt plötsligt fanns den där. Låter båda stå kvar annars händer det kanske att de försvinner.

      Radera