Powered By Blogger

onsdag 14 november 2012

Pörtom och närpesiska :D



Nu har jag varit så allvarlig så länge så nu blir det Närpes. Första bilden är lokalin för Pörtom Uf där jag kommer att bli aktiv om jag gissar rätt och den andra bilden är från revyn i vintras. Dom gör skitroliga revyer där. Och visst passar jag bra in där.... jag liknar dom ju redan !

Och lite Närpesdialekt:Pöschan je så föneem så di kallar frasagröitin fö kreem.  
Närpesdialekten är rolig men fortsättningsvis så kan nog S. sälja mej när han riktigt börjar på som värst men innevånare från Närpes kan nog tala svenska också riktigt begripligt !

En sak till som är bra med Närpes/Pörtom, dom har bra hostmedicin. Pörtom hostmixtur och sedan den som finns på bilden ovanför.

Så jag kommer att klara mej bra ! Föreningsliv och hostmedicin och mest av allt ..... mycket käääärleeek !
Ni sku annars veta hur fint det är att komma körande mot Närpes när ljusen från växthusen lyser upp himlen... det är så fint och ett så välkommande varmt ljus. Måste fota det något slag så ska ni få se !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar